zondag 23 december 2018

Een nieuw begin

Ik loop leeg
als een te hard opgeblazen ballon
waaruit pijnlijk piepend maar opgelucht
de lucht ontsnapt tot alleen
een omhulsel overblijft.

Ondertussen vloeien woorden
mijn gedachten binnen.
Ze klinken luider dan het geluid dat, 
voortgebracht door mijn keel,
uit mijn mond ontsnapt.

De woorden vullen me op en
er is geen nood de daden uit te voeren
die in de woorden zijn gestopt,
wanneer ze al naast de gevolgen
waren neergeschreven in gedachten.

Het gevoel dat dreigde
de ballon te doen ontploffen
zit niet langer gevangen en
het omhulsel waartoe het behoorde
kan opnieuw gevuld worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sterk

Sterk zijn zij die zwak durven zijn, hun pijn onder ogen zien en tonen en niet verstoppen ver weg achter gesloten oogleden waar het ...