woensdag 13 december 2017

Wij kunnen een sneeuwman worden

Ik daal neer uit de wol van de hemel. 
Ik dwarrel, reis mee op de wind, 
duikelend uiteindelijk 
val ik op de bevroren bodem. 
Samen hebben wij gesneeuwd. 

De rillende aarde knispert van de koude 
en wij blijven liefst nog even liggen, 
als een deken in haar winterslaap. 

Een koude gloed waait 
over ons rollend gevormde gelaat, 
met ons gekregen geraamte 
zwaaien we naar de zwiepende takken 
van het woud, dat beschermt als een lichaam. 
We worden in het leven verwelkomd 
met een lach die klinkt als de belletjes in kerstmuziek 
en schittert als de lichtjes in de aangeklede bomen. 

Zoals mijn kristallen glitteren door zonnestralen, 
zo strooi ik een glimlach van gezelligheid 
in de haardvuurverwarmde winter 
en zo brengen vlammetjes van flakkerende hoop 
nieuw leven op het onbeschreven smeltend witte blad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sterk

Sterk zijn zij die zwak durven zijn, hun pijn onder ogen zien en tonen en niet verstoppen ver weg achter gesloten oogleden waar het ...